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2015 11

2015.11.30

『メタルギア ソリッド美少女 スナイパーウルフ』発売決定!


~あのメタルギア ソリッドシリーズが遂にbishoujo化!~

不朽の名作『メタルギア ソリッド』から、主人公のソリッド・スネークと敵対する組織“FOX HOUND”の狙撃手、スナイパーウルフがまさかのbishoujo化! イラストレーター・山下しゅんや氏によってアレンジされたスナイパーウルフを基に、胸元が大胆にはだけた特徴的なコスチュームやライフルなど細部のディテールを再現。木箱に腰かけ、愛用のライフルを左手に添え相手を見据えた挑発的なポーズに仕上がりました。彼女が座る木箱から顔を覗かせる無邪気なウルフドッグにも注目です。

【商品仕様】
商品名:メタルギア ソリッド美少女 スナイパーウルフ
発売月:2016年05月 発売予定
スケール:1/7
製品サイズ:全高約190mm
価格:7,800円(税抜)
製品仕様:PVC塗装済み完成品フィギュア
素材:PVC(非フタル酸)・ABS
原型製作:毒島孝牧

メタルギア ソリッド美少女 スナイパーウルフ1メタルギア ソリッド美少女 スナイパーウルフ2メタルギア ソリッド美少女 スナイパーウルフ3メタルギア ソリッド美少女 スナイパーウルフ4メタルギア ソリッド美少女 スナイパーウルフ5メタルギア ソリッド美少女 スナイパーウルフ6メタルギア ソリッド美少女 スナイパーウルフ7メタルギア ソリッド美少女 スナイパーウルフ8


2015.11.17

[METAL GEAR ONLINE] EXP Bug Info/獲得経験値不具合についてのお知らせ


■ [METAL GEAR ONLINE] EXP Bug Info/獲得経験値不具合についてのお知らせ


We have confirmed that when completing a Mission with an Ascension 3 character,the experience earned is zero in some cases. The mission result screen will still display 0 in some cases, but the experience value will be correctly reflected in the server from now on.

The number displayed on the mission result screen will be fixed in Ver.
1.02 coming in December.


アセンション3のキャラクターでミッションをプレイすると、場合により獲得経験値が0となる不具合が確認されております。 本件につきまして,ミッションリザルト画面上で0と表示された場合でも、サーバーには正しい経験値が保存されるように修正されました。

表示の修正につきましては,12月予定のVer.1.02にて行われます。
ご迷惑おかけいたしますが,何卒よろしくお願いいたします。


2015.11.11

[Important Notification] 【重要なお知らせ】 Regarding bug fixes in the November update in METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN - 2015年11月配信のアップデートに伴う不具合の修正について


English   日本語

 
*** [Important Notification] Regarding bug fixes in the November update

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN. As part of the November 2015 update, a patch that fixes the following issues has been released:

[Bug Fixes]
>> About DLC items (the uniforms' sound-eliminating properties)
>> PlayStation®4/PlayStation®Vita Remote Play issue (MGO)
>> PlayStation®4 version save data being rendered unusable
>> Non-Progression Bug under specific circumstances (Episode.43)
>> Non-Progression Bug under specific circumstances (Mother Base)

We sincerely apologize for any inconvenience caused by these issues, and appreciate your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.
 
■ 【重要なお知らせ】 2015年11月配信のアップデートに伴う不具合の修正について

平素より METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN をご愛顧頂き、誠にありがとうございます。2015年11月のアップデートにおきまして、 以下の不具合を修正するパッチの配信を全てのプラットフォームにて開始いたしました。

【不具合の修正】
DLCアイテム (一部スニーキングスーツの静音効果) について
PlayStation®4版/PlayStation®Vita リモートプレイにおける注意点について (MGO)
PlayStation®4版/セーブデータが利用できなくなる件について
特定条件下での不具合 (Episode.43) が発生する件について
特定条件下での不具合 (マザーベース) が発生する件について

皆様にご不便をおかけしましたこと深くお詫び申し上げます。
引き続き 『METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN』 をご愛顧賜りますようよろしくお願いいたします。


2015.11.11

[METAL GEAR ONLINE] New Item Info / アイテム追加のお知らせ


■ [METAL GEAR ONLINE] New Item Info / アイテム追加のお知らせ



New item "RICKY" has been added.
Available at the customize menu.

新しいアイテム「 RICKY 」が追加されました!
カスタマイズメニューより入手、装備が可能です。

ニャー。


2015.11.10

[METAL GEAR ONLINE] MGO Version 1.01 Patch Notes


Please see below for the complete Change Log Version 1.01 which has been applied on 11/10, 2015.

[Bug Fixes]
- Fixed issue where matches in progress would not end properly when servers would go down for maintenance.
- Fixed issue where the respawn screen may have been shown multiple times depending on the network status.
- Fixed various causes of session disconnection that occur at the beginning of a match.
- Fixed issue where defenders who joined in the middle of a CLOAK AND DAGGER match could use stealth camo.
- Fixed issue in CLOAK AND DAGGER missions where weapon quick change would sometimes temporarily disable stealth camo for the infiltrating team.
- Fixed issue where party menu would not function properly after auto-matching.
- Fixed issue where the "KO effect" would not vanish from the screen, even after waking.
- (PlayStation®3/PlayStation®4 only) Fixed issue where SELECT MATCH host list would not be displayed properly depending on network status.
- Fixed issue where firing sway/recoil would not spread properly when using the walker gear's Gatling gun.
- Fixed issue where certain fonts would not display properly.
- Fixed issue where battle log would sometimes not display.
- Fixed issue where incorrect stats would result from joining a match in-progress.
- Fixed issue where character level would sometimes revert to Lv. 0.

[Auto-matching improvements]
- You will now be matched with players of similar level to your highest character level. If you have ascended, you will match with players at your highest level before ascending.
- It is now less likely to join a host with poor network connection.
- Adjusted auto-match day/night balance

[SELECT MATCH Adjustments]
- Search filters in "SELECT MATCH" will be now saved.
- The "ANY" option has been removed from the search password options.
- (PlayStation®4 only) Host list will been randomized with every refresh.

[Menu Improvements]
- Additional delay has been added to the Mission Results screen to allow more time before host proceeds to the next match.
- Spawn screen wait time has been increased from 10 seconds to 15 seconds.
- Your team's role in a match ("Attackers", etc.) will now be displayed in the upper left of the Spawn Screen.
- Adjusted ranking screen so that you can switch between the top players and your own personal ranking.
- Disabled character level display in the iDroid while offline.

[Mission Rule Adjustments]
- Adjusted CLOAK AND DAGGER missions so that if all remaining members on a team are put to sleep or incapacitated, that team will lose.
- Adjusted CLOAK AND DAGGER so that if a player on the attacking team kills themselves, stealth will no longer be disabled.

[Loadout/Equipment Adjustments]
- The "E.LOCATOR" is now only available for the Scout class.
- Machines guns and launchers are now only be available for the Enforcer class.
- Shotguns are now only available for the Infiltrator class.
- Level-based equipment rewards have been adjusted as follows:

 Scouts:
 Lv.23 : WU S333 --> G44
 Lv.30 : RASP TB-SG --> WU S333
 Lv.35 : SERVAL AMR-7 --> C-4
 Lv.37 : FB MR R-LAUNCHER --> SERVAL AMR-7

 Enforcers:
 Lv.17 : E.LOCATOR --> Sz.-336 SMG
 Lv.23 : AM D114 --> FB MR R-LAUNCHER
 Lv.30 : DECOY --> HAIL MGR-4
 Lv.33 : FULTON CANNON --> AM D114

 Infiltrators:
 Lv.10 : KABARGA-83 --> M21 D-MINE
 Lv.11 : E.LOCATOR --> SLEEP GRENADE
 Lv.20 : RASP TB-SG --> KABARGA-83
 Lv.30 : UN-AAM --> LLG-MINE
 Lv.37 : HAIL MGR-4 --> RASP TB-SG

* As a result of these changes, custom loadouts will be reset during the maintenance period following the update patch.

[Character Ability Adjustments]
- Overall movement speed has been increased.
- Mobility has been re-balanced to allow faster travel between objectives.
- Infiltrators have had health and stamina decreased.
- Enforcers have had health and stamina increased.
- Scouts have had health increased.
- Scouts can mark targets more quickly while using binoculars.

[Weapon Adjustments]
- Firing sway for Machine Guns has been reduced.
- Weapon sway has been reduced overall when aiming in first-person view.
- Damage inflicted by the Walker Gear's Gatling gun has been reduced.
- Walker Gears and Anti-Aircraft Emplacements now take more damage from certain weapons
- Weapon damage of certain weapons has been adjusted for better balance.
- Weapon weights for certain weapons has been adjusted for better balance.
- Damage value on the ISANDO RGL-220" has been significantly reduced.
- Reduced ammo count on "ISANDO RGL-220"
- Max carry capacity for "E.LOCATOR,""STUN GRENADE," and "SLEEP GRENADE" has been reduced.
- The "E.LOCATOR"'s area of effect will now be increased when the "INTEL+"Lvl.3 ability is equipped.
- The throwing arc of the Empty Magazine has been made invisible to enemies.
- Enemy player's laser sight line is now invisible.

[Item Adjustments]
- Max carry amount of "C.BOX" has been increased.
- The weight of certain items has been adjusted.

[Stealth Camo (STEALTH CAMO.PP) adjustments while using the STEALTH CAMO+ Ability]
- Stealth camo is temporarily disabled when taking damage
- Battery life has been reduced, and battery will take longer to charge.
- Marking time for cloaked players has been reduced.
- Cloaked players detected with NVG will be marked in less time.
- Movement speed while in stealth has been reduced.

[CQC Adjustments]
- Range for CQC grabs has been narrowed.
- Icon for CQC grabs is no longer displayed.
- Non-lethal damage done by CQC hits and grabs has been reduced.
- 1-hit CQC knock-outs are now exclusive to Infiltrators with "CQC STEALTH+" Lv.2 or higher.
- The increase in CQC choke speed in "CQC STEALTH+" Lv.1 or higher has been amplified.

[Fulton Adjustments]
- Fulton speed when using "FULTON+" Lv.2 or greater has been slowed.
- Collision detection when using "FULTON+" Lv.3 has been improved.
- When a player fultons an enemy, the fulton balloon and the enemy attached to it are now invincible to the player's teammates.

[Buddy System Adjustments]
- Time required to establish a buddy link using the link action has been shortened.
- Link action will succeed regardless of the direction your character is facing, as long as you are in range.
- The buddy gauge will now clear at the beginning of each round.

[Noise Adjustment]
- The distance that noise travels when dashing, diving, using empty magazines, and knocking has been extended.

[Other Adjustments]
- Players can't be marked while invincible immediately following a respawn. - An adjustment was made so when a player dies from a Walker Gear explosion, the player that made the Walker Gear explode is credited with the kill.
- When a player kills an enemy that is passed out or asleep (by another player), the player that knocked the enemy out is credited with an assist.
- (PlayStation®4 only) When in Remote Play with the PlayStation®Vita, the system menu can now be opened by holding the OPTIONS button.
- (PlayStation®4 only) It is now possible to join another player's match via their PlayStation®4 profile screen, if it is a non-password protected match.

Regarding issues not addressed above, we are constantly monitoring user feedback and will continue to make changes and adjustments moving forward. Thank you very much for your continued support of MGO.


2015.11.10

[METAL GEAR ONLINE] バージョン1.01 更新内容のお知らせ


メタルギアオンラインをプレイいただきありがとうございます。
バージョン1.01でのアップデート内容を正式にお知らせいたします。

【不具合修正】
・サーバーがメンテナンスに入ったときに、即座に対戦ゲームが終了していなかった不具合を修正しました
・通信状況によって、リスポーン画面が複数回表示されてしまうことがあった不具合を修正しました
・対戦開始時にセッション切断されやすい状況を改善しました
・「CLOAK AND DAGGER」ミッションにおいて、途中参加すると防衛チームなのにステルス迷彩を所持することがある不具合を修正しました
・「CLOAK AND DAGGER」ミッションにおいて、潜入チームで武器をクイックチェンジするとステルス迷彩が外れることがある不具合を修正しました
・オートマッチング後にパーティーメニューが不正な状態になる不具合を修正しました
・気絶中のまぶた演出がゲーム中残り続けることがある不具合を修正しました
・SELECT MATCHのホストリストの通信状況が正常に表示されない不具合を修正しました(PlayStation®3/PlayStation®4のみ)
・ウォーカーギアでガドリングガンのブレが広がらなくなることがある不具合を修正しました
・一部フォント表示が崩れてしまう不具合を修正しました
・戦況ログが表示されなくなることがある不具合を修正しました
・途中参加の際に、不正な戦績から開始されてしまう不具合を修正しました
・プレイヤーキャラクターのレベルがLv.0に戻ってしまうことがある不具合を修正しました

【オートマッチングの改善】
・所有するキャラクターの最大レベルが近い人同士でのマッチングが優先されるように修正しました
・通信状況の良いホストと優先的にマッチングされるように改善しました
・オートマッチングにおける昼夜のバランスを変更しました

【SELECT MATCHの改善】
・検索条件が保存されるようにしました
・検索条件のパスワード項目から「指定なし」を削除しました
・ホストリストの順番を毎回ランダム化しました(PlayStation®4のみ)

【各種画面の改善】
・ミッションリザルト画面において、ホストが次のミッションに行けるようになるまでディレイを追加しました
・スポーン画面の待機時間を10秒から15秒に延長しました
・スポーン画面の左上に自分の所属チーム(「潜入チーム」等)を追記しました
・ランキング画面において、トッププレイヤーと自分自身のランキングを行き来できるようにしました
・オフライン状態ではiDROID内でのレベル表記が表示されないようにしました

【ミッションの仕様変更】
・「CLOAK AND DAGGER」ミッションにおいて、生存中のメンバー全員が同時に睡眠、気絶状態に陥った場合、そのチームの敗北となるようにしました
・「CLOAK AND DAGGER」ミッションにおいて、潜入チームのプレイヤーが自殺した場合にステルス迷彩が解除されないようにしました

【ロードアウト・装備の仕様変更】
・「E.LOCATOR」を偵察クラス専用にしました
・マシンガン/ランチャー系の武器を重装クラス専用にしました
・ショットガン系の武器を潜入クラス専用にしました
・各レベルで獲得できる要素を下記の通り変更しました

 偵察
 Lv.23 : WU S333 → G44
 Lv.30 : RASP TB-SG → WU S333
 Lv.35 : SERVAL AMR-7 → C-4
 Lv.37 : FB MR R-LAUNCHER → SERVAL AMR-7

 重装
 Lv.17 : E.LOCATOR → Sz.-336 SMG
 Lv.23 : AM D114 → FB MR R-LAUNCHER
 Lv.30 : DECOY → HAIL MGR-4
 Lv.33 : FULTON CANNON → AM D114

 潜入
 Lv.10 : KABARGA-83 → M21 D-MINE
 Lv.11 : E.LOCATOR → SLEEP GRENADE
 Lv.20 : RASP TB-SG → KABARGA-83
 Lv.30 : UN-AAM → LLG-MINE
 Lv.37 : HAIL MGR-4 → RASP TB-SG

※上記変更に伴い、バージョンアップデート時のメンテナンスにてカスタムロードアウトが初期化されます

【キャラクター能力調整】
・移動速度を全体的に上方修正しました
・機動力別の移動速度のバランスを調整しました
・潜入クラスの体力、スタミナを下方修正しました
・重装クラスの体力、スタミナを上方修正しました
・偵察クラスの体力を上方修正しました
・偵察クラスの双眼鏡でのマーキング時間を短縮しました

【武器関連の調整】
・マシンガン系の手ブレを軽減しました
・武器全般の主観構え時の手ブレを軽減しました
・ウォーカーギアのガトリングガンによるダメージを下方修正しました
・一部武器の対メカ(ウォーカーギアや銃座)ダメージを上方修正しました
・一部武器のダメージを調整しました
・一部武器の重量を調整しました
・「ISANDO RGL-220」のダメージを大幅に下方修正しました
・「ISANDO RGL-220」の弾薬携行数を下方修正しました
・「E.LOCATOR」「STUN GRENADE」「SLEEP GRENADE」の携行数を下方修正しました
・アビリティ「INTEL+」Lv.3に「E.LOCATOR」範囲の拡張効果を追加しました
・空マガジン投擲時の軌跡表示の廃止しました
・敵プレイヤーのレーザーサイトのラインが見えないように修正しました

【アイテム関連の調整】
・「C.BOX」の携行数を上方修正しました
・一部アイテムの重量を調整しました

【アビリティ「STEALTH CAMO+」で装備可能なステルス迷彩(STEALTH CAMO.PP)についての調整】
・被ダメージにより一定時間無効化されるようにしました
・バッテリー持続時間(効果時間)が短縮され、バッテリー回復時間を延長しました
・マーキングされるまでの時間を短縮しました
・NVG装備中のプレイヤーからマーキングされるまでの時間を大幅に短縮
・ステルス状態での移動速度を下方修正しました

【CQCに関する調整】
・CQCの掴み可能範囲を縮小しました
・CQCの掴み可能アクションアイコンの廃止しました
・CQCによる投げおよび打撃の非殺傷ダメージを下方修正しました
・CQCによる投げおよび打撃での一撃気絶効果を潜入クラスアビリティ「CQC STEALTH+」 Lv.2以上を使用している場合のみに限定しました
・「CQC STEALTH+」 Lv.1以上によるCQC首締め速度の上昇効果を上方修正しました

【フルトンに関する修正】
・アビリティ「FULTON+」Lv.2以上による回収速度上昇効果を下方修正しました
・アビリティ「FULTON+」Lv.3によるフルトンパンチの当たり判定を上方修正しました
・味方がフルトン回収した場合、フルトンバルーンおよびフルトンされている敵プレイヤーが無敵化しました

【バディシステムの調整】
・リンクアクションの速度を上方修正しました
・キャラクターの向きに関係なく、距離が近ければバディリンクを張れるように修正しました
・ラウンド開始時にバディゲージがリセットされるように修正しました

【ノイズの調整】
・ダッシュ、緊急回避、空マガジン着地時、ノック時のノイズ範囲を拡張しました

【その他】
・リスポーン直後の無敵時間中はマーカーを付けられることがないようにしました
・ウォーカーギアの爆発によって死亡した際に、爆発させたプレイヤーが倒した扱いとなるように修正しました
・気絶/睡眠状態にした敵を味方が倒した場合にアシストスコアが入るようにしました
・PlayStation®Vita リモートプレイ時に、OPTIONSボタンを長押しすることでシステムメニューを開けるようにしました(PlayStation®4のみ)
・パスワード無効のマッチに参加しているプレイヤーのプロフィールから、該当のマッチに参加できるようにしました(PlayStation®4のみ)

また、このほかの指摘いただいている内容につきましても随時、調整や改善を進めていますので今後ともMGOをよろしくお願いします。


2015.11.04

[METAL GEAR ONLINE] New Item Info / アイテム追加


■ [METAL GEAR ONLINE] New Item Info / アイテム追加のお知らせ



New scout class item "GOBLIN SUIT" has been added.
New enforcer class item "MEGALODON SUIT" has been added.
New infiltrator class item "GREAT WHITE SUIT" has been added.
Available at the customize menu.

偵察クラス専用アイテム「 GOBLIN SUIT 」が追加されました!
重装クラス専用アイテム「 MEGALODON SUIT 」が追加されました!
潜入クラス専用アイテム「 GREAT WHITE SUIT 」が追加されました!
カスタマイズメニューより入手、装備が可能です。


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