CATEGORY
UPDATE INFO.

TOP  >  UPDATE INFO.

2016 04

2016.04.09

[Notification(Postscript)] 【お知らせ(続報)】 Maintenance Extension of "METAL GEAR ONLINE" on Xbox 360® in MGSV:TPP - Xbox 360®版 「METAL GEAR ONLINE」 メンテナンス延長につきまして


English   日本語

 
*** [Notification] Maintenance Extension of "METAL GEAR ONLINE" on Xbox 360®

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.

In regards to the 4/7/2016(Thursday) maintenance of "METAL GEAR ONLINE", the extended maintenance for the Xbox 360® version finished at 4/9 10:30 AM [JST].
We sincerely apologize for any inconvenience that this extended maintenance may cause.

Thank you for your continued support of "METAL GEAR ONLINE."
 
■ 【お知らせ】 Xbox 360®版 「METAL GEAR ONLINE」 メンテナンス延長につきまして

平素より METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN をご愛顧頂き、誠にありがとうございます。

2016年4月7日(木)実施の 「METAL GEAR ONLINE」 のメンテナンスにつきまして、 Xbox 360® 版のメンテナンスを延長しておりましたが、4月9日 10:30に終了いたしました。
ご利用中のお客様にはご迷惑をおかけしましたこと、改めておわび申し上げます。

引き続き 「METAL GEAR ONLINE」 をお楽しみください。


2016.04.07

[Important Notification] 【重要なお知らせ】 Regarding bug fixes along with April 7th, 2016 update in MGSV:TPP - 2016年4月7日配信のアップデートに伴う不具合の修正について


English   日本語

 
*** [Important Notification] Regarding bug fixes along with April 7th, 2016 update

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.
In "METAL GEAR ONLINE", Along with April 7th, 2016 update, a patch that addresses the following issues has been released on all platforms:

[Bug Fixes]
>> Notification regarding the issue with extra character slots in MGO
>> To players who are playing Xbox One version MGO

We sincerely apologize for any inconvenience caused by these issues, and appreciate your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.
 
■ 【重要なお知らせ】 2016年4月7日配信のアップデートに伴う不具合の修正について

平素より METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN をご愛顧頂き、誠にありがとうございます。
「METAL GEAR ONLINE」 におきまして、 2016年4月7日(木)のアップデートにて、 以下の不具合を修正するパッチの配信を 全てのプラットフォームで開始いたしました。

【不具合の修正】
「METAL GEAR ONLINE」 新規キャラクタースロット購入時の不具合について
Xbox ONE版 「METAL GEAR ONLINE」 ご利用中のみなさまへ

皆様にご不便をおかけしましたこと深くお詫び申し上げます。
引き続き 『METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN』 をご愛顧賜りますようよろしくお願いいたします。


2016.04.07

[METAL GEAR ONLINE] Version 1.11 アップデート情報


■ [METAL GEAR ONLINE] Version 1.11 アップデート情報

平素より METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN をご愛顧頂き、誠にありがとうございます。 「METAL GEAR ONLINE」 におきまして、2016年4月7日(木) から配信のアップデート Ver 1.11 情報 を掲載いたします。

【不具合修正】
・ ゲーム中にDLCを購入した際に、Xboxボタン長押しでゲームに戻ると進行不能になる不具合を修正しました。 (XboxONEのみ)
・ 購入したキャラクタースロットに作成したプレイヤーキャラクターが不正に消滅してしまうことがある不具合を修正しました。
・マッチに参加しているプレイヤーが、不正に同じチームに配属されてしまう不具合を修正しました (Steamのみ)
・ ホストが抜けたときに全てのクライアントのランクに更新処理が走ってしまっていた不具合を修正しました。
・ 初回スポーン時に画面が真っ暗のままラウンドが終了してしまう不具合を修正しました。
・ 勲章"DISC DEFEND"が正しく取得できない不具合を修正しました。
・ "SABOTAGE"において、ラウンド2でターミナルアイコン上にフルトンアイコンが表示されてしまうことがある不具合を修正しました。
・ "SABOTAGE"において、途中参加をした際にオブジェクトマーカーの色が誤っていることがある不具合を修正しました。
・ "SABOTAGE"において、特定のスコアを大量に獲得できてしまうことがある不具合を修正しました。
・ "AZURE MOUNTAIN"の"SABOTAGE"において、選択したリスポーン地点と異なる場所にリスポーンすることがある不具合を修正しました。
・ デディケートホストでマッチを作成した後、各アイコンの距離表示がおかしくなることがある不具合を修正しました。
・ デディケートホストの際に、"CLOAK AND DAGGER"における反則負け判定に間違いがある不具合を修正しました。
・ クライアント環境において、ラウンド開始前カウントダウンからゲーム開始までの暗転時間が一定ではなかった不具合を修正しました。
・ 対戦ゲーム後に戦績が一部保存されないことがあった不具合を修正しました。 (PS3/Xbox360のみ)
・ 設置武器のダメージが正常に入らないことがあった不具合を修正しました。
・ 途中参加した場合に、初回のリスポーン選択画面にてカウンタが0になる前にリスポーンしてしまう不具合を修正しました。
・ 他プレイヤーが実際に使用している武器とは異なる武器を所持した状態でリスポーンすることがある不具合を修正しました。
・ 他プレイヤーがアピールアクションした直後にアクションが同期されないことがある不具合を修正しました。
・ フルトン回収された後のリスポーン時に、カメラの挙動が一時的におかしくなる不具合を修正しました。
・ ブリーフィング画面で選択したBGMが正常に保存されない不具合を修正しました。
・ ユニークキャラクターのランダム設定が正常に動作しないことがある不具合を修正しました。

【サバイバル】
・ 新ゲームモード「サバイバル」を追加しました。
※ EXPANSION PACK "CLOAKED IN SILENCE"を所有していない方でもサバイバルチケットがあればプレイすることができます。
※ サバイバルチケットは定期メンテナンスのタイミングで配布します。


【戦績表示】
・ 他プレイヤーの戦績を表示できるようにしました。
※ ブリーフィング画面、スコアボード、ランキング等で表示することができます。
※ プレイヤーキャラクターの名前や所有しているMBコインの数など、一部パラメータは非表示となります。


【ボイス音程】
・ プレイヤーキャラクターの音声設定に「音声の高さ」を追加しました。
※ -4~4の9段階です。今までに作成したプレイヤーキャラクターについては0となります。
※ プレイヤーキャラクター作成時に設定が可能です。


【BGMランダム】
・ ブリーフィング画面で選択できるBGMセットに「RANDOM」を追加しました。
※ 全BGMセットの中からランダムで選択されます。
※ ミッション中にBGMセットが変更されることはありません。


【バランス調整】
・ プレイヤーに付けられたフルトンバルーンおよび"SABOTAGE"のミサイルに付けられたフルトンバルーンへのダメージ調整を行いました。
・ ランク変動の対象を変更しました。
※ 旧仕様 : AUTOMATCHで大きく、CREATE MATCH/SELECT MATCHで小さく変動。
※ 新仕様 : SURVIVALで大きく、AUTOMATCHで小さく変動。CREATE MATCH/SELECT MATCHでは変動なし。

・ GP獲得の対象を変更しました。
※ 旧仕様 : AUTOMATCHで大きく、CREATE MATCH/SELECT MATCHで小さく獲得。
※ 新仕様 : SURVIVALで大きく、AUTOMATCHで小さく獲得。CREATE MATCH/SELECT MATCHでは獲得なし。

・ 設置武器の起爆判定を調整しました。
・ 通信ラグによるプレイヤーアクションの影響を軽減しました。

【その他】
・ 静止時にカメラが向いている方向にキャラクターの顔が向くようにしました。
・ 途中参加の場合はランクが更新されないようにしました。
・ デディケートホストがプリセットテキストを発信した場合に、ログに表示される名前を専用カラー(黄色)にしました。
・ メンテナンス直前のタイミングで、ゲーム画面上にメンテナンス告知が表示されるようになりました。
・ ミッション目的ウィンドウをオプションで消せるようにしました。
・ プリセットテキストの内容を追加しました。
・ キルスクリーン中でもスコアログが表示されるようにしました。

引き続き 『METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN』 をご愛顧賜りますようよろしくお願いいたします。


2016.04.07

[METAL GEAR ONLINE] Version 1.11 Update Notes


■ [METAL GEAR ONLINE] Version 1.11 Update Notes

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN . In "METAL GEAR ONLINE", Ver.1.11 Patch Notes. Please see below for the complete Change Log Version 1.11 which has been applied on April 7th, 2016.

[Bug Fixes]
- Fixed a bug where purchasing DLC during gameplay and holding the Xbox button to return to the game would result in the game going into a frozen state. (Xbox ONE only)
- Fixed a bug where new player character created in the purchased character slot would disappear accidentally.
- Fixed a bug where players would sometimes all be assigned to the same team regardless of party. (STEAM only)
- Fixed a bug where a host migration would result in update process on the remaining players' rank.
- Fixed a bug where the screen would sometimes turn black for an entire round when initially spawning into a match.
- Fixed a bug where the "DISC DEFEND" medal was not properly awarded.
- Fixed a bug in the "SABOTAGE" mission where a fulton icon would sometimes appear above the terminal icon when entering round 2.
- Fixed a bug in the "SABOTAGE" mission where colors of object markers were not displayed correctly when joining in the middle of a game.
- Fixed a bug in the "SABOTAGE" mission where specific score could be obtained enormously.
- Fixed a bug in the "SABOTAGE" mission in "AZURE MOUNTAIN" where players wouldn't always spawn at their selected spawn locations.
- Fixed a bug where the distance to each icon wouldn't display correctly for a Dedicated Host.
- Fixed a bug where losses by foul play in CLOAK AND DAGGER were not judged properly when there is a Dedicated Host.
- Fixed a bug where the duration of the fade-out after the pre-round countdown wasn't consistent on client environments.
- Fixed a bug where user stats wouldn't always be saved correctly at the end of a match. (PS3/Xbox 360 only)
- Fixed a bug where placed weapons wouldn't deal damage in certain cases.
- Fixed a bug where players would respawn before the respawn counter reaches 0 when joining a match in progress.
- Fixed a bug where players would sometimes appear to spawn with weapons that are different from the ones they are actually equipped with.
- Fixed a bug where players' "Appeal Actions" wouldn't always synchronize immediately after being activated.
- Fixed a bug where the camera would sometimes operate incorrectly after being fultoned by an enemy player.
- Fixed a bug where the BGM selected on the briefing screen wouldn't save correctly.
- Fixed a bug where the random setting of Unique Characters was not working properly.

[SURVIVAL]
- New "SURVIVAL" mode has been added.
*You can play SURVIVAL even if you don't have the EXPANSION PACK "CLOAKED IN SILENCE", as long as you have a minimum of one (1) SURVIVAL TICKET.
*10 (non-stackable) SURVIVAL TICKETS are distributed during the regularly scheduled maintenance each week. SURVIVAL TICKETS do not carry over week upon week.


[Stats Display]
- It is now possible to view the personal stats screens of other players.
*Other players' personal stats screens can be viewed from the briefing screen, scoreboard, ranking screen, etc.
*Please note that some parameters are not displayed, such as the names of the player's characters and the number of MB Coins possessed by the player.


[Voice Pitch]
- The "Voice Pitch" setting has been added to the "Voice" settings in player character creation.
*There are 9 different levels from -4 to 4. The Voice Pitch setting for pre-existing characters is 0.
*You can set Voice Pitch when creating a new player character.


[Random BGM]
- "RANDOM" has been added to the list of BGM Sets you can select on the briefing screen.
*A BGM Set will be selected at random from the entire pool of BGM Sets.
*Your BGM Set will not change in the middle of a mission.


[Balance Adjustments]
- Adjustments have been made to the damage applied to fulton balloons attached to players as well to fulton balloons attached to the missile in "SABOTAGE".
- The settings for changes in rank have been changed for each mission type.
*Before: A large change in rank for AUTOMATCH, a small change in rank for CREATE MATCH/SELECT MATCH.
*After: A large change in rank for SURVIVAL, a small change in rank for AUTOMATCH, no change in rank for CREATE MATCH/SELECT MATCH.

- The amount of GP obtained from each type of game mode has been changed.
*Before: Large amount from AUTOMATCH, small amount from CREATE MATCH/SELECT MATCH.
*After: Large amount from SURVIVAL, small amount from AUTOMATCH, no GP obtained from CREATE MATCH/SELECT MATCH.

- Adjustments have been made to the trigger detection conditions on placed weapons such as claymores.
- Reduced the influence of latency on player actions.

[Other]
- When standing still, the player character's head will now turn in the direction the camera is facing.
- Rank will now not be updated when joining in the middle of a game.
- When Dedicated Hosts send preset text, their names will now be displayed in yellow. A maintenance notification will now be displayed on the game screen before maintenance begins.
- The mission objective window can now be hidden via the option settings.
- New preset texts have been added.
- Score logs are now displayed while on the kill screen.

We appreciate your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.


2016.04.06

[METAL GEAR ONLINE] Server Operating Status (MGO) - サーバー稼働状況とメンテナンス情報 (MGO) について


English   日本語

 
■ [METAL GEAR ONLINE] Server Operating Status

This is a notification of maintenance information and current server status for each platform.
*Delays may occur in keeping information updated regarding each server's operating status. We appreciate your understanding.

** appropriate information page has been moved to here.
 
■ 『 METAL GEAR ONLINE 』 サーバー稼働状況

METAL GEAR ONLINE について各プラットフォーム別のメンテナンス情報と現在のサーバー稼働状況をお知らせします。 稼働情報は、更新に遅延が生じる場合があります。あらかじめご了承ください。

※ 本件情報ページは こちら に移動しました。


TOP  >  UPDATE INFO.