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2016 03

2016.03.22

[Notification] 【お知らせ】 Notification regarding the issue with extra character slots in METAL GEAR ONLINE - 「METAL GEAR ONLINE」 新規キャラクタースロット購入時の不具合について


English   日本語

 
*** Notification regarding the issue with extra character slots in METAL GEAR ONLINE

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN .

In "METAL GEAR ONLINE", We have confirmed an issue where characters created in purchased extra character slots would unintentionally disappear. If, on the customize screen, [NEW] is displayed instead of your previously created character, it is possible to resolve the issue by restarting the game.

This issue will be properly fixed in the next update. We will announce when the sale of extra character slots will resume at a later date. We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused and appreciate your understanding.

If your character data is unintentionally deleted by this bug, please go to the following link ( North America / Europe ) and enter your Contact ID.

We appreciate your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.
 
■ 【お知らせ】 「METAL GEAR ONLINE」 新規キャラクタースロット購入時の不具合について

平素より METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN をご愛顧頂き、誠にありがとうございます。

「METAL GEAR ONLINE」 におきまして、新規キャラクタースロットを購入し、新たに作成したキャラクターデータが意図せず削除されてしまう不具合 が確認されております。 キャラクター選択画面で作成済みのキャラクターが出ず「NEW」と表示された場合は、ゲームを再起動することで解消されます。

本不具合は、近日中に予定しているアップデートにて修正予定です。 また新規キャラクタースロットの販売再開は未定となります。 ご利用中のお客様にはご迷惑をおかけします事、おわび申し上げます。

なお、購入したキャラクターデータが削除される不具合が発生したお客様はお手間をおかけいたしますが、『METAL GEAR SOLIDⅤ: THE PHANTOM PAIN』 の よくあるお問合わせ より、コンタクトIDを明記のうえ、ご連絡下さいますようお願いいたします。

引き続き 『METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN』 をご愛顧賜りますようよろしくお願いいたします。


2016.03.16

[METAL GEAR ONLINE] Version 1.10 更新内容


METAL GEAR ONLINEをご利用いただきありがとうございます。
3月15日から配信のVer 1.10のアプデート情報を掲載いたします。


【新規マップ】
・「CORAL COMPLEX」を追加しました
 ※マザーベース。MGSV:TPP本編とは構成は異なり、MGO専用にカスタマイズされています
・「RUST PALACE」を追加しました
 ※アフガニスタンの廃墟。廃墟の中は階層構造になっています
・「AZURE MOUNTAIN」を追加しました
 ※アフリカにある大きな岩を中心とした草原。岩の上からはマップ全体を見渡すことが出来ます

【新規ユニークキャラクター】
・「クワイエット」を追加しました
 ※スナイパーライフルの名人であり、スナイパーライフルを構えた際にはほとんどぶれることなく射撃することができます。
 ※移動速度が非常に速く、梯子などがかかっている場所も跳躍によって一瞬で上れます。
 ※透明状態となって一気に間合いを詰めることのできる特殊ダッシュも使うことができます。
・マッチ作成時のユニークキャラクター設定において、各チームごとにユニークキャラクターを設定できるようにしました

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【不具合修正】
・"COMM CONTROL"において、ラウンド終了後のじゃれあい中に通信タワーが制圧できてしまう不具合を修正しました
・"COMM CONTROL"において、通信タワーから3人以上同時に離れた場合に制圧中のままになってしまう不具合を修正しました
・途中参加時に一部の他プレイヤーがTポーズのまま固まったままになる不具合を修正しました
・リスポーン画面において、何も操作せずに時間切れとなると、リスポーン位置が不正になることがある不具合を修正しました
・リスポーン有効なミッションにおいて、死亡後のリスポーン画面が複数回表示されることがある不具合を修正しました
・フルトンパンチのヒットと同時に死んだ際、リスポーン後にフルトンパンチが発動してしまう不具合を修正しました
・ラウンドが終了しないことがある不具合を修正しました
・CQCの距離判定がお互いの位置関係によって不正になることがある不具合を修正しました
・尋問時に一部の敵プレイヤーに朧マーカーが付かないことがあった不具合を修正しました
・「LPG-61」を主観で構えた際に、照準器がずれてしまっていた不具合を修正しました
・不正に大量のXPが獲得されてしまうことがある不具合を修正しました
・ユニークキャラクターに機動力によるパラメータ補正がかかっていなかった不具合を修正しました
・ワームホール生成器の使用と同時にフルトン回収された後、味方に救出された場合に姿が見えなくなってしまう不具合を修正しました
・不正なノイズが発生することがあった不具合を修正しました
・旗が二重に表示されることがあった不具合を修正しました
・フリープレイでウォーカーギアが登場しないことがある不具合を修正しました
・ブリーフィング画面でのチーム編成において、不正にパーティーメンバーが別チームにアサインされることがあった不具合を修正しました
・一部マップでプレイ範囲外に出られてしまう不具合を修正しました
・瀕死状態でフルトンキャノンに引っかかると死亡してしまう不具合を修正しました
・マップに配置している木の葉っぱを、弾丸が貫通しない不具合を修正しました

【新規ミッション】
・「SABOTAGE」を追加しました
 ※攻撃チームは敵のミサイルを制限時間内に破壊もしくはフルトン回収することで勝利となります
 ※ミサイルにはフルトン回収を阻害する電磁波バリアが張られており、ターミナルをハッキングすることで解除することができます
 ※攻撃チームにハッキングされたターミナルを防衛チームが再度ハッキングし直すことで電磁波バリアを復活させることが可能です

【アピールアクション】
・アピールアクションを追加しました
 ※カスタマイズ画面の"APPEAL ACTION"から、各キャラクターのアピールアクションを編集することができます
 ※NEUTRALおよび4方向に対してアピールアクションを設定できます
 ※アピールアクション中に左スティックを倒すことで、倒した方向に応じたアクションを取ることができます
・アピールアクション中にアクションボタンを押すことで、バディリンク待ち受け状態をトグルすることができます
・ストアにて追加アピールアクションパックを購入いただくことで、アピールアクションの種類を増やせます

【デディケートホスト】
・デディケートホスト機能を追加しました(PS4/XboxONE/Steamのみ)
 ※デディケートホストとは、対戦プレイには参加せずに観戦のみ行います
 ※マッチ作成時のデディケートホストの項目から有効にすることができます

【GPブースト】
・対戦プレイによるGP獲得の獲得量を一定期間上昇させることができる「GPブースト」をMBコインで購入できるようになりました
 ※称号・勲章獲得時や補填によるGP獲得については上昇対象とはなりません
 ※フリープレイ中にiDROIDの「VAULT」メニューの「GP BOOST」を選択することで購入できます

【キャラクタースロット購入】
・4体目以降のプレイヤーキャラクターを作成するためのキャラクタースロットをMBコインで購入できるようになりました
 ※キャラクタースロットを1つ購入することで、1体のプレイヤーキャラクターを新たに作成できるようになります
 ※1アカウントにつき、最大8体まで作成することができるようになります

【ランク】
・プレイヤーの強さの指標となるランクを追加しました
 ※全員Fから開始し、最高S++までの21段階となります
 ※ランクはアカウント単位となります
 ※スコアボードやブリーフィング画面で表示される情報がレベルからランクに変更されました
 ※自分のランクは個人戦績画面で確認することができます

【新規武器】
・「COMBAT KNIFE」を追加しました
 ※セカンダリウェポンの2つ目として装備されます
 ※「COMBAT KNIFE」で敵を倒したときには専用スコアを獲得することができます
 ※スネークの場合は義手と切替することで装備できます

【称号・勲章】
・新規称号として「SCORPION」「HYENA」「SCARAB」を追加しました
・新規勲章として「KNIFE」「MISSILE FULTON」「MISSILE DESTROY」「MISSILE DAMAGE」「TERMINAL HACK」を追加しました
・今までに獲得したことのある称号をマークとして付けられる装身具「BDU & T-SHIRT」を追加しました

【気絶起こし】
・気絶/睡眠状態の味方プレイヤーの近くでアクションボタンを長押しすることで気絶起こしアクションを行います
 ※今までの蹴りによる気絶起こしは廃止しました
 ※アクションボタンを押し続けることで起きるまでアクションを取り続けることができます
・気絶起こしに成功した場合にアシストスコアを獲得することができます

【ワームホールフルトン】
・バディゲージが100%の状態ではワームホールフルトンを使えるようにしました
 ※ワームホールフルトンを使用するとバディゲージが全て消費されます
 ※ワームホールフルトンは屋根がある場所でも回収することができます

【プリセットテキスト】
・プリセットテキストのUIを大幅に変更しました
 ※ジャンルを選択してテキストを選択します
 ※今までに通知されたプリセットテキストがログウィンドウで表示されます
・ブリーフィング画面およびスペクテイター画面でもプリセットテキストが使用できるようにしました

【BGM追加】
・下記BGMセットを追加しました。
 * METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN 「QUIET'S THEME」
 * METAL GEAR RISING: REVENGEANCE 「MISTRAL」
 * METAL GEAR RISING: REVENGEANCE 「SUNDOWNER」
 * METAL GEAR RISING: REVENGEANCE 「SAMUEL」
 * METAL GEAR SOLID: PEACE WALKER 「GEAR REX」
 * METAL GEAR SOLID: PEACE WALKER 「恋の抑止力」
 * METAL GEAR SOLID: PORTABLE OPS 「RAXA」
 * METAL GEAR SOLID 2: SUBSTANCE 「VR MISSION SET」
 * METAL GEAR SOLID 2: SUBSTANCE 「GURLUGON」
 * METAL GEAR SOLID: INTEGRAL 「VR MISSION SET」
 * METAL GEAR SOLID: INTEGRAL 「GENOLA」
 * METAL GEAR AC!D 2 「GAMEPLAY SET」
 * METAL GEAR AC!D 2 「DUALITY」
 * METAL GEAR AC!D 「GAMEPLAY SET」
 * METAL GEAR AC!D 「NIKO2」
 * METAL GEAR: Ghost Babel 「GAMEPLAY SET」
 * METAL GEAR: Ghost Babel 「BLACK CHAMBER」
 * ANUBIS ZONE OF THE ENDERS 「JEHUTY」
 * ZONE OF THE ENDERS 「BOSS」
 * ボクらの太陽 Django&Sabata 「LAPLACE」
 * ボクらの太陽 「WORLD OF DARKNESS」
 * POLICENAUTS 「ICY OFFENSE AND DEFENSE」
 * SNATCHER 「THEME OF SNATCHER [PART 1]」

【武器・アイテム調整】
・肩越しカメラでの静止発砲時に、照準先が一定距離以内ならば確実に中心に弾丸が飛んでいくように修正しました
・武器を構えている状態で攻撃を受けた際のカメラブレを大幅に軽減しました
・「WU S.PISTOL」「RENOV-ICKX TP」の麻酔弾がダンボールを貫通するようにしました
・投擲武器の軌道を調整しました
・全マシンガンおよび「SERVAL AMR-7」のブレを大きくしました
・「E.LOCATOR」のマーキング条件を変更しました
 ※E.LOCATORの有効範囲に一定時間入り続けることでマーキングされます
 ※E.LOCATORでマーキングを付けるために必要な時間は、双眼鏡でのマーキング必要時間に比例します
・「E.LOCATOR」の有効範囲および有効時間を下方修正しました
・「SERVAL AMR-7」の発射間隔を広げました
・「HAIL MGR-4」の弾数を削減しました
・「GROM-11」「FB MR R-LAUNCHER」の弾速を上方修正しました
・「AM D114」「WU S333」「TORNADO-6」「GEIST P3」のロックオン距離を上方修正しました
・全マシンガンのロックオン距離を下方修正しました
・ロックオン対象から除外される条件を追加しました
 ※ステルス状態(ただしマーキングされていない場合)
 ※緊急回避中
 ※ダンボールでしゃがみ静止中
・「STEALTH CAMO.PP」「DECOY」の重量を軽量化しました
・「STEALTH CAMO+」Lv.2以下の場合の「STEALTH CAMO.PP」有効時の移動速度減少効果・ノイズ範囲拡大効果を軽減しました
・キュートデコイに引っかかったときの拘束時間を延長しました
・サプレッサーの耐久度を上方修正しました
・「C4」の爆発範囲を上方修正しました

【アビリティ調整】
・「INTEL+」のマーキング速度上昇効果を下方修正しました
・「INTEL+」Lv.3のE.LOCATOR有効範囲の拡大効果を下方修正しました
・「ANTI-MARKING+」の被マーカー継続時間短縮効果を上方修正しました
・「DEMOLITION+」の爆破系ダメージ上昇効果を下方修正しました
・「FULTON+」Lv.3のフルトンパンチのホーミング性能を下方修正しました

【スコア調整】
・「ヘッドショット」「ウォーカーギア破壊」「自殺(CLOAK AND DAGGERのみ)」のスコアを上方修正しました
・「尋問成功」「拠点制圧」「拠点中立化」「拠点防衛」のスコアを下方修正しました

【ダメージ調整】
・「S1000」「KABARGA-83」「AM D114」「GEIST P3」「URAGAN-G」の体力ダメージを上方修正しました
・全サブマシンガン、全アサルトライフル、全マシンガン、全殺傷系ランチャー、迫撃砲の体力ダメージを下方修正しました
・「STUN GRENADE」のスタミナダメージを上方修正しました
・「RENOV-ICKX TP」のスタミナダメージを下方修正しました
・「SHIELD+」Lv.3でのシールドダッシュによるスタミナダメージを下方修正しました
・立ちもしくはしゃがみ状態でのCQCによる打撃もしくは投げのスタミナダメージを下方修正しました
・匍匐もしくは仰向け状態でのCQCによる打撃のスタミナダメージを上方修正しました
・ダンボール装備中のダッシュによるスタミナダメージを下方修正しました
・「C4」のメカダメージを上方修正しました
・「PETROL BOMB」、西側対空機関砲のメカダメージを下方修正しました
・スネークの「BLAST ARM」装備時のダッシュパンチのメカダメージを下方修正しました
・爆発ダメージの距離減衰を軽減しました
・「M2000-D」の体力ダメージの距離減衰を軽減しました
・「SERVAL AMR-7」の体力ダメージの距離減衰を強くしました
・銃器系のメカダメージの距離減衰を全体的に強くしました

【吹っ飛び調整】
・ダッシュ中に攻撃を受けると、2倍の吹っ飛びダメージを受けるようになりました
 ※一定距離内で銃撃を受けるとのけぞりが発生し、ダッシュが中断されます
・全体的に武器の吹っ飛びダメージを調整しました

【ミッション調整】
・"CLOAK AND DAGGER"の防衛チームが尋問成功した場合の尋問効果時間を大幅に短縮しました
・"CLOAK AND DAGGER"の防衛チームが、データディスクを所持した敵プレイヤーを気絶させた場合にも、ディスク防衛スコアを獲得できるようにしました
・"COMM CONTROL"において、味方チームの拠点であっても敵チームが制圧中の間はリスポーン地点として選択できないように修正しました
・"COMM CONTROL"において、気絶等の状態異常中は通信タワーを制圧できないように修正しました
・"COMM CONTROL"にHQ、通信タワー以外のリスポーン地点を追加しました

【バランス調整】
・CQCによる拘束の判定時間を短くしました
・CQCによる打撃もしくは投げの後の硬直時間を調整しました
・尋問の効果時間を短縮しました
・尋問などによって付けられた朧マーカーもアシストスコア対象としました
・偵察クラスが尋問を成功させるために必要な時間を延長しました
・フルトン回収された場合もしくは自殺した場合、リスポーン地点としてHQのみしか選択できないように修正しました
・機動力SおよびAにおけるノイズ範囲縮小効果を強化しました
・スネークおよび潜入クラスのノイズ範囲を縮小しました
・全クラスのデフォルトロードアウトの内容を調整しました
・バディリスポーン時の無敵時間を下方修正しました
・パイプアクションおよびエルードアクションの速度を、機動力と連動するようにしました
・ダンボール滑りをCQCでキャンセルできないようにしました
・ダンボールからの緊急脱出をCQCでキャンセルできないようにしました
・吹っ飛びダメージを受けた直後はCQCに対して一定時間無敵となるようにしました

【その他】
・全体的にUIを改善しました
・マッチングを改善しました
・ロード時間を改善しました
・「BLACK SITE」の一部エリアに土嚢を追加しました
・フリープレイ中のiDROIDのトップ画面に対戦ゲーム参加プレイヤー数表示を追加しました(PS4のみ)
・敵のフルトンバルーンに自分が発砲した銃弾がヒットした場合に、画面中央にヒットマークを表示するようにしました
・システムメニュー内のOPTIONSの「サウンド設定」に「BGMの音量設定」を追加しました
・CQC成立時の特殊カメラ演出を無効化しました
・ラウンド終了後のじゃれあい中は全プレイヤーにマーカーが付くようにしました


2016.03.16

[METAL GEAR ONLINE] Ver.1.10 Update Notes


MGO Ver.1.10 Patch Notes

Please see below for the complete Change Log Version 1.10 which has been applied on 03/15, 2016.


【New Maps】
• CORAL COMPLEX has been added:
A dedicated Motherbase environment, allowing players to access tall towers, use storage containers and other internal areas as cover for tactical advantage.
CORAL COMPLEX mixes open areas and a myriad of hiding opportunities.
• RUST PALACE has been added: Set within Afghanistan, the RUST PALACE is a large multi-level building.
The skeletal nature of the decrepit ruin means that cover is scarce, and the internal areas are rich in dusty rooms and high-up sniping positions.
• AZURE MOUNTAIN has been added: An outdoor plain under Africa’s baking sky.
A small cluster of buildings offers scant cover, with only derelict walls and occasional scrubland surrounding the massive rock known locally as the Cradle of Spirits.

【New Unique Character】
・Quiet has been added.
 *Quiet is a legendary sniper who can fire a sniper rifle with excellent accuracy.
 *Her movement speed is extremely fast which allows unique jumping abilities over high steps where normally a player would need to climb a ladder.
 *She can temporarily cloak while sprinting to activate a boost in movement speed.
・Added a setting on the CREATE MATCH screen for selecting the Unique Character that will be assigned to each team.
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【Bug Fixes】
・Fixed a bug where players were able to capture a Comm Link during the Round Results in COMM CONTROL.
・Fixed a bug where a Comm Link would remain captured indefinitely when 3 or more players leave that Comm Link simultaneously in COMM CONTROL ・Fixed a bug where late-joining players would sometimes appear to be frozen in an unnatural T-Pose on other players’ screens.
・Fixed a bug where players would sometimes respawn at an improper location.
・Fixed a bug where the Respawn screen would appear multiple times after death (in missions where respawning is enabled) ・Fixed a bug where players would get fulton punched after respawning when getting killed and Fulton Punched simultaneously.
・Fixed an issue in which the round would not end in certain circumstances.
・Fixed an issue in which the distance determination for CQC was incorrect based on the players’ relative positions.
・Fixed a bug where some enemy players would not be marked when an enemy player is interrogated.
・Changed the alignment of the reticle of the LPG-61 when aiming it in first person.
・Fixed a bug in which players would gain extremely high amounts of XP in specific conditions.
・Fixed an issue in which the mobility parameter of Unique Characters was not being applied correctly.
・Fixed a bug where a player would become invisible when getting fulton saved by a teammate after being fultoned while using the E-RB WORMHOLE GEN.
・Fixed a bug where inaccurate noise would generate.
・Fixed an issue where 2 flags would display on top of each other.
・Fixed an issue where Walker Gears would not show up in FREEPLAY.
・Fixed the issue where party members would be assigned to different teams during team assignment on the Briefing screen.
Joining your party’s team is now prioritized over balancing the number of players on each team.
・Fixed bugs enabling players to enter non-playable areas of certain maps.
・Fixed a bug where a FULTON CANNON kills a player if the player gets caught after taking a significant amount of damage.
・Fixed the bug where bullets wouldn’t penetrate through leaves.

【New Mission】
・The SABOTAGE mission has been added.
 ※Attackers must destroy or fulton the enemy Missile before the round expires.
 ※To access the Missile, Attackers must first hack into the Terminals to deactivate the EM Barrier (Electromagnetic barrier) that is protecting the Missile from any incoming attacks or fultons.
 ※Once the terminals are hacked and the EM Barrier is deactivated, defenders can choose to reactivate the EM Barrier or protect the Missile.

【Appeal Actions】
・Appeal Actions have been added.
* The Appeal Action is a new in-game communication feature that allows players to take specific poses.
 ※Players can customize the APPEAL ACTION slots for each of their characters in the Customization menu.
 ※There are total of 5 customizable APPEAL ACTION slots: neutral, up, down, left, right  ※Once the player activates APPEAL ACTION mode by pressing down on the right stick, use the left stick to trigger the poses set for each direction.
・In order to activate a buddy link with a teammate, hit the Action Button while in Appeal Action mode.
(A teammate must respond to your request in order for a buddy link to be established) ・There are additional APPEAL ACTIONS available for purchase in the store.

【Dedicated Host】
・The Dedicated Host feature has been added.
(Only available on PS4 / XboxONE / Steam)  ※By setting yourself as a Dedicated Host, you can now spectate a match without participating in that match.
 ※You can set yourself as a Dedicated Host when creating a match.

【GP Boost】
・GP Boost can now be purchased using MB Coins.
The GP Boost gives the player a higher rate of GP obtained from matches.
 ※GP Boost does not apply to GP earned through Titles/Medals or GP that are given out as compensation.
 ※GP Boost can be purchased from the iDROID menu > VAULT > GP BOOST
【Character Slots】
・Character Slots can now be purchased with MB Coins, allowing you to create more than three characters.
 ※Purchasing a new character slot allows you to create a brand new character in that slot.
 ※1 account can now hold up to 8 character slots.

【Player Rank】
・A new Rank feature has been added.
 ※All players start out at Rank F.
There are a total of 21 ranks, with highest being Rank S++  ※Rank is bound to your user account, rather than to each character.
 ※The Scoreboard and the Briefing Screen now show each player’s rank instead of their character level.
 ※Your current rank can be viewed from the Personal Stats screen.

【New Weapon】
・The COMBAT KNIFE has been added.
 ※This weapon has been added as an additional secondary weapon.
 ※A Knife Kill score has been added.
 ※Unique Character “Snake” can switch between his Prosthetic Arm and the COMBAT KNIFE.

【Titles and Medals】
・New Titles have been added: SCORPION, HYENA, and SCARAB ・New Medals have been added: KNIFE, MISSILE FULTON, MISSILE DESTROY, MISSILE DAMAGE, and TERMINAL HACK ・A new piece of gear “BDU & T-SHIRT” has been added which can be customized with the Title images that you have obtained.

【Waking up stunned/tranquilized teammates】
・A new action to wake up stunned/tranquilized teammates has been added.
※The action can be triggered by pressing and holding the Action Button next to a stunned/tranquilized teammate.
 ※The kick action can no longer be used to wake up stunned/tranquilized players.
 ※Continue to hold down the Action Button until your teammate wakes up.
・Waking up a teammate will give you an Assist score.

【Wormhole Fulton】
・Once your Buddy Gauge is fully charged, you now have the option to use the Wormhole Fulton on an enemy.
 ※When you use the Wormhole Fulton, your Buddy Gauge will reset to 0%.
 ※The Wormhole Fulton will successfully fulton enemies even if there is a roof.

【New Preset Text】
・Upgraded Preset Text UI.
 ※Text can now be selected by genre  ※There is now a log window that shows recently displayed Preset Texts.
・Preset Text can now be used on the Briefing Screen and the Spectator Screen.

【New BGM Sets】 ・The following BGM Sets have been added.
 * METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN “QUIET'S THEME”
 * METAL GEAR RISING: REVENGEANCE “MISTRAL”
 * METAL GEAR RISING: REVENGEANCE “SUNDOWNER”
 * METAL GEAR RISING: REVENGEANCE “SAMUEL”
 * METAL GEAR SOLID: PEACE WALKER “GEAR REX”
 * METAL GEAR SOLID: PEACE WALKER “KOI NO YOKUSHIRYOKU”
 * METAL GEAR SOLID: PORTABLE OPS “RAXA”
 * METAL GEAR SOLID 2: SUBSTANCE “VR MISSION SET”
 * METAL GEAR SOLID 2: SUBSTANCE “GURLUGON”
 * METAL GEAR SOLID: INTEGRAL “VR MISSION SET”
 * METAL GEAR SOLID: INTEGRAL “GENOLA”
 * METAL GEAR AC!D 2 “GAMEPLAY SET”
 * METAL GEAR AC!D 2 “DUALITY”
 * METAL GEAR AC!D “GAMEPLAY SET”
 * METAL GEAR AC!D “NIKO2”
 * METAL GEAR: Ghost Babel “GAMEPLAY SET”
 * METAL GEAR: Ghost Babel “BLACK CHAMBER”
 * ZONE OF THE ENDERS: THE 2nd RUNNER “JEHUTY”
 * ZONE OF THE ENDERS “BOSS”
 * LUNAR KNIGHTS “LAPLACE”
 * boktai: The Sun is in Your Hand “WORLD OF DARKNESS”
 * POLICENAUTS “ICY OFFENSE AND DEFENSE”
 * SNATCHER “THEME OF SNATCHER [PART1]”

【Weapon and Item Adjustments】 ・Shooting while standing still in 3rd person camera will now cause the bullet to travel toward the center of the aim reticle if the target is located within a certain range.
・Significantly reduced camera sway when taking damage while aiming a weapon.
・The WU S.
PISTOL and RENOV-ICKX TP’s tranquilizing darts now penetrate through Cardboard Boxes.
・Adjusted the throwing curve of all Throwing Weapons.
・Increased the weapon sway of all Machine Guns and the SERVAL AMR-7.
・Adjusted the marking conditions for the E.
LOCATOR.
 ※ Players will now get marked if they stay within the E.
LOCATOR’s effective radius for a certain period of time.
 ※ The duration required to mark enemies with the E.
LOCATOR is equivalent to the duration required to mark enemies through the binoculars.
・Reduced the effective radius and duration of the E.
LOCATOR.
・Lengthened the firing interval of the SERVAL AMR-7.
・Reduced the ammo count of the HAIL MGR-4.
・Increased the projectile travel speed of the GROM-11 and FB MR R-LAUNCHER
・Increased the lock on distance of the AM D114, WU S333, TORNADO-6, and GEIST P3.
・Reduced the lock on distance of all Machine Guns.
・It is no longer possible to lock onto players who are in the following states:
 ※Cloaked (When unmarked)
 ※Diving
 ※Unmoving inside the Cardboard Box when in crouch state.
 ※Sliding in the Cardboard Box
・Reduced the weight of the STEALTH CAMO PP and DECOY.
・Reduced how much movement speed is slowed down and reduced the expansion of noise radius when equipping STEALTH CAMO PP with STEALTH CAMO+ Lv.
2 or lower.
・Increased the charm duration for players entranced by a PLUSHY SNARE.
・Increased the durability of Suppressors.
・Increased the explosion radius of C4
【Ability Adjustments】
・Reduced the effect of “faster enemy marking” for the INTEL+ ability.
・Reduced the effect of “wider E.
LOCATOR effective range” for the INTEL+ Lv.
3 ability.
・Increased the effect of “the duration of the marker placed on player decreases” for the ANTI-MARKING+ ability.
・Reduced the effect of “increased damage of all weapon explosions” for the DEMOLITION+ ability.
・Reduced the homing effect of the Fulton Punch with the FULTON+ Lv.
3 ability.

【Scoring Adjustments】
・Increased the amount of score earned for HEADSHOT and WALKER GEAR DESTRUCTION.
・Reduced the score penalty for SUICIDE during CLOAK AND DAGGER.
・Reduced the amount of score earned for INTERROGATE.
・Reduced the amount of score earned for COMM LINK CAPTURE, COMM LINK NEUTRALIZE, COMM DEFEND during COMM CONTROL.

【Damage Adjustments】
・Increased damage output from the S1000, KABARGA-83, AM D114, GEIST P3, and URAGAN-G.
・Reduced damage output from all Submachine Guns, all Assault Rifles, all Machine Guns, all lethal Launchers (Grenade/Rocket), and Mortars.
・Increased stun damage output from the STUN GRENADE.
・Reduced stamina damage output from the RENOV-ICKX TP.
・Reduced stamina damage output from Shield Dash when using SHIELD+ Lv.
3.
・Reduced stamina damage output from CQC hits or throws used when standing or crouching.
・Increased stamina damage output from CQC hits from prone state.
・Reduced stamina damage output when sprinting with the Cardboard box.
・Increased mech damage output from C4.
・Reduced mech damage output from the PETROL BOMB and Anti-Aircraft Turret.
・Reduced mech damage output when Dash Punching with Snake’s BLAST ARM.
・Reduced distance attenuation from explosion damage.
・Reduced distance attenuation from the M2000-D’s damage.
・Increased distance attenuation from the SERVAL AMR-7’s damage.
・Increased distance attenuation for mech damage caused by bullets.

【Knockback Adjustments】
・Receiving an attack while sprinting will result in double the knockback.
 ※Taking bullet damage within a certain range from the shooter will cause you to flinch and interrupt your sprinting.
・Adjusted the overall knockback rate for all weapons.

【Mission Adjustments】
・Significantly reduced the interrogation effect time when a defender successfully interrogates an attacker in CLOAK AND DAGGER.
・Defenders are now awarded a DISC DEFEND score if they stun an attacker carrying a Data Disc.
・Players can no longer respawn from a Comm Link if an opponent team member is in progress of capturing it in COMM CONTROL.
・Stunned/tranquilized players can no longer capture a Comm Link in COMM CONTROL.
・Added additional respawn points in addition to Comm Link locations and the HQ in COMM CONTROL.

【Balancing】
・Reduced the duration where it is possible to grab an enemy with CQC after pressing the CQC button.
・Adjusted the duration an enemy is disabled after a CQC hit or throw.
・Shortened the effective duration of interrogations.
・Placing markers on enemy players through interrogation now counts as an Assist score when marked enemies are killed by allied players.
・Increased the time required for the Scout class to complete an interrogation on an enemy.
・Players can now only respawn from the HQ if fultoned by an enemy or after committing suicide.
・Enhanced the noise range reduction effect for Mobility classes S and A.
・Decreased the radius of noise caused by Unique Character “Snake” and the Infiltrator class.
・Adjusted the default loadouts for all classes.
・Shortened the invincibility time when buddy respawning.
・Adjusted the movement speed of the pipe action and hanging action according to the player’s mobility.
・The Cardboard Box slide action can no longer be cancelled by triggering CQC ・The diving out of the Cardboard Box action can no longer be cancelled by triggering CQC ・Players will now be temporarily invincible to CQC after getting knocked to the ground

【Other】
・Overall improved UI design.
・Improved Matchmaking.
・Improved loading times.
・Added sandbags to certain parts of BLACK SITE ・Added a section to the iDROID’s top menu in FREEPLAY to show the current number of players participating in matches. (Only on PS4)
・A hit indicator will now be displayed on the reticle when hitting an enemy’s Fulton balloon.
・Added BGM Volume Setting in the System Menu > OPTIONS > Sound Setting ・Disabled the special camera that triggers when performing CQC.
・After a round ends, all players will now be marked and their names will be displayed while the Round Results are shown.


2016.03.15

[Notification] 【お知らせ】 To players who are playing Xbox One version METAL GEAR ONLINE - Xbox ONE版 「METAL GEAR ONLINE」 ご利用中のみなさまへ


English   日本語

 
*** To players who are playing Xbox One version METAL GEAR ONLINE

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN .

In Xbox ONE version "METAL GEAR ONLINE", upon purchasing downloadable contents in the game, a notification of installation will appear. An issue has been verified that long pressing the Xbox button to close this notification will cause bugs that prevent players from proceeding in the game properly.

In order to close the notification, please press the CANCEL button. Please DO NOT long press the Xbox button. If you encounter the above issue, please restart the game.

*Please be noticed that purchasing downloadable contents directly from Xbox Games Store will NOT cause the above issue..

We appreciate your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.
 
■ 【お知らせ】 Xbox ONE版 「METAL GEAR ONLINE」 ご利用中のみなさまへ

平素より METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN をご愛顧頂き、誠にありがとうございます。

Xbox ONE版 「METAL GEAR ONLINE」 につきまして、ゲーム内よりダウンロードコンテンツ ( downloadable content ) を購入する際にインストール通知が表示されます。 この通知を Xbox ボタン長押しで解除すると、ゲームの正常進行に影響する不正な状態になる不具合が確認されています。

インストール通知画面では、Xboxボタン長押しはせずに「キャンセルボタン押下」での解除をお願いいたします。 また、不正な状態に陥った場合は「ゲームを再起動」頂けますようお願い申し上げます。

※ この問題は、ゲームを経由せず Xbox Games ストアから直接ダウンロードコンテンツを購入する場合は発生しません。

引き続き 『METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN』 をご愛顧賜りますようよろしくお願いいたします。


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